شبکه انديشمندان قم

    ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
    کد خبر : 73069

    الگوي مطلوب سرگرمي در يك رسانه ديني (با تأكيد بر رسانه ملي)

    الگوي مطلوب سرگرمي در يك رسانه ديني (با تأكيد بر رسانه ملي)

    چکیده: رسانه جمعي به عنوان يک نهاد، سازمان و يک کنشگر فعّال فرهنگي اجتماعي، در اصل موجوديت و هويت يابي سازماني و نيز در مقام نقش آفريني و ايفاي کارکردهاي محول و محقق، لاجرم از دو نظام الگويي تأثير مي پذيرد: الگوي ساختي يا الگوي هنجاري معطوف به ساختار، و الگوي کارکردي يا الگوي هنجاري معطوف به حوزه عمل. رسانه ملي نيز به عنوان يک رسانه ديني، خلق برنامه هاي داراي جهت گيري ديني، از اين قاعدة عام مستثني نيست. اين نوشتار در صدد است با الهام از منابع اصيل اسلامي، به عنوان تنها مرجع و الگوي هنجاري معتبر، براي هدايت نظري و عملي نهادهاي اجتماعي کشور، قواعد رفتاري و منطق عملي رسانه ملي در ايفاي کارکردهاي حرفه­اي عموماً، و کارکرد سرگرمي به عنوان برجسته ترين کارکرد اين رسانه، خصوصاً، در قالب طرح مجموعه اي از اصول راهبردي و خطوط راهبري عملي به مثابة بنيادهاي هنجاري هدايت گر رسانه در تأمين اين مهم بدست دهد. کليدواژه ها: سرگرمي، رسانه، تلويزيون، اسلام، الگو، هنجار.

    برای مشاهده و دانلود مقاله بر روی فایل PDF زیر کلیک کنید.




    ..
    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :